ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

بایگانی

سکته قلبی

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۱۵ ب.ظ

درمان “سکته قلبی” و علائم آن

سکته قلبی,بیماری سکته قلبی,سکته قلبی در بارداری,علائم سکته قلبی,درمان سکته قلبی,درمان سکته قلبی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سکته قلبی,سکته قلبی را چگونه درمان کنیم,سکته قلبی در کودکان,سکته قلبی در بزرگسالان,سکته قلبی در نوزادان,سکته قلبی در بهار,سکته قلبی در تابستان,سکته قلبی در پاییز,سکته قلبی در زمستان,آشنایی با سکته قلبی,همه چیز در مورد سکته قلبی,سکته قلبی واگیردار است,سکته قلبی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سکته قلبی

درمان سکته قلبی و علائم آن
به گفته‌ی دکتر مسعود اسلامی، متخصص قلب و عروق، در برنامه‌ی سلامت باشید؛ تنگی عروق کرونر و سکته‌های قلبی وابسته به عوامل مختلف مثل بالا بودن چربی خون است. چربی که مضر است و باعث آسیب به دیواره‌ی رگ و تنگی آن می‌شود، کلسترول LDL است . چربی خوب هم وجود دارد که HDL است و کلسترول را از بافت‌ها برداشته و به کبد می‌برد. اخیراً دارویی درست شده که می‌تواند چربی خوب را بالا برده و به این صورت جلوی تنگ شدن عروق کرونر و سکته‌های قلبی را بگیرد.مصرف دخانیات، خصوصاً سیگار، پیپ و قلیان، از عوامل خطرزا در بیماری‌های قلبی و عروقی هستند که باعث آسیب به دیواره‌ی رگ می‌شوند. (شدت این تأثیرات نیز در خانم‌ها بیشتر است.)اگر افرادی که عصبانی هستند و نمی‌توانند بر خشم خود غلبه کنند، دچار سکته‌ی قلبی شوند، احتمال سکته‌ی قلبی مجدد آنها بسیار بالا است.ما امروزه با جوان 30 یا 35 ساله‌ای مواجه می‌شویم که به سکته‌ی قلبی مبتلا شده و پدر او که هفتاد سال سن داشته و سالم است، او را همراهی می‌کند.

درمان سکته قلبی و علائم آن

به گزارش بی اس ام اس مشکلی که ما الان در کشور خود با آن مواجه هستیم و در دیگر کشورهای خاور میانه نیز دیده می‌شود، بروز سکته‌های قلبی در میانسالی است. از عوامل بروز آن شیوه‌ی زندگی و مخصوصاً تغذیه است. یعنی خوردن غذاهای پرچرب و دور شدن از رژیم غذایی سالم گذشتگان. درست است که بیماری‌های قلبی و عروقی در آقایان بیشتر از خانم‌هاست، اما در خانم‌ها بعد ازسن یائسگی بیماری قلبی و عروقی افزایش پیدا می‌کند دیرتر نیز تشخیص داده می‌شود. معمولاً بعد از سن یائسگی و برای جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان، کلسیم توصیه می‌شود . تحقیقات اخیر نشان داده که مصرف کلسیم به طور روزانه ممکن است باعث رسوب کلسیم در جدار عروق کرونر شود.ممکن است برخی افراد دچار سکته قلبی شوند بدون اینکه مبتلا به دیابت ، چربی خون و یا فشار خون باشند و یا حتی بدون اینکه سیگاری باشند . عاملی که در این افراد باعث سکته‌ی قلبی زودرس می‌شود این است که ممکن است در این افراد HDL یا چربی خوب پایین باشد . یک بیماری است که در اصطلاح به آن سندروم متابولیک می‌گویند. قند خون این افراد در حد دیابت نیست یعنی قند خون ناشتای آنها صد و ده گرم درصد است . فشار خون آنها در مرز است. تری گلیسرید آنها بالا است و چربی خوب آنها پایین است . این افراد نیز در معرض سکته‌های قلبی هستند .بیشترین علت بستری شدن بیماران قلبی نارسایی قلبی است. یعنی پمپاژ قلب ضعیف شده و نمی‌تواند خون را به خوبی از قلب خارج کند . این فرد وقتی راه می رود زود خسته شده و نفس او تنگ می شود . درمان عمده‌ی نارسایی قلبی درمان‌های دارویی است .آریتیمی قلبی نیز با ضربان قلب نامنظم پیش می‌آید. فرد ضربان قلب خود را احساس نمی‌کند. گاهی آریتمی خفیف است و فرد فقط احساس می‌کند که قلب او یکباره می‌ریزد، که در این مواقع، نیاز به کار خاصی ندارد . اما اگر فرد در حالت نشسته و بصورت ناگهانی احساس می‌کند که قلب او تند می‌زند و چند دقیقه این حالت ادامه داشته و بعداً قطع می‌شود، حتماً نیاز به بررسی و درمان دارد.کسانیکه به بیماری‌های قلبی مبتلا هستند، بهتر است این خوراکی‌ها را مصرف کنند: سیب زمینی شیرین (نوعی سیب زمینی که مغز آن نارنجی رنگ است)، شربت نارنج، سبزیجات برگ‌دار سبز، انواع هویج، کلم و سبزیجات (در صورت پخت با حرارت ملایم و مدت کوتاه پخته شود)، کدو تنبل کنسرو شده یا پخته شده، مرغ یا بوقلمون بدون چربی، ماکارونی و سس گوجه کم چرب، سیر و پیاز، پیتزای مرغ، پسته، گردو، بادام، روغن زیتون، شیر بدون چربی، پرتقال همراه با قسمت های سفید رنگ داخل آن، انگور سیاه یا انگور قرمز، میوه های خشک به خصوص زرد آلو خشکه، خرما و آلو خشکه، طالبی، غذا های حاوی نخود و لوبیا، گل کلم.در مقابل نیز از صرف کردن این نوع غذاها باید پرهیز کرد:چربی‌های مضر مثل چربی گوشت و چربی‌های بالای حیوانی، گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌کردنی، بستنی، شیرینی، نمک(درصورتیکه فشار خون بالا دارید)، چیپس و مواردی از این قبیل.

از خواص چای سفید کاهش قند خون و مشکلات قلبی و سکته قلبی، افزایش دهنده انرژی و کاهش دهنده استرس، از بین برنده سرطان معده ، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات هستند

زیاده روی در مصرف چربی به خصوص چربی های ترانس و اشباع شده دیر یا زود زنگ سکته را به صدا در خواهد آورد. چربی ها باعث افزایش کلسترول بد خون و کاهش کلسترول خوب خون می شوند. کلسترول بد خون در جداره ی رگ ها تجمع کرده و باعث می شوند که قلب برای تنظیم کردن خون در بدن به زحمت بیفتد. این مسئله به افزایش فشار خون، تصلب شرایین، سکته قلبی یا سکته مغزی منجر می شود. توصیه می کنیم در آشپزخانه از روغن زیتون، سویا، کانولا و کلزا استفاده کنید. ماهی، مرغ، بوقلمون، حبوبات از جمله لوبیا را دریابید. مصرف لبنیات پرچرب را کنار گذاشته و از انواع کم چرب استفاده کنید. در حین خرید از انتخاب محصولات غذایی که حاوی چربی های ترانس هستند بپرهیزید.

داروهای ضد دیابت و داروهای مسکن و آرتروز، ممکن است خطر سکته قلبی و سکته مغزی را افزایش دهند.

کرفس : قابل ذکر است که رادیکال های آزاد می توانند با اکسیداسیون کلسترول احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را زیاد میکند لذت مصرف ویتامین ث در سلامت قلب و عروق تاثیرگذار و موثراست و شما را از بیماری های قلبی، سکته و سرطان محافظت می نماید.

دم کرده قره قات را برای رقیق کردن خون تجویز می‌نمایند و اعتقاد بر آن است که خوردن آن از سکته قلبی ممانعت می نمایند.

عوامل تکرر ادرار ؛ کوچک بودن مثانه، عدم کشش مثانه، بیش فعالی مثانه، برخی بیماری‌ها(مثل پارکینسون، سکته یا تومور، دیسک‌های درمان نشده، آسیب‌های نخاعی و…)، عفونت در مجاری ادراری، استرس و اضطراب، وسواس ادراری و نگه داشتن ادرار به مدت طولانی.

در برخی مواقع غلظت خون می‌تواند موجب بروز سکته مغزی یا سکته قلبی، بیماری‌های ریوی، درد استخوان، زخم معده، سنگ کلیه و انسداد خون در افراد شود.

منبع: یاد بگیر دات کام

سکته قلبی و علائم آن

  • محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی