مضرات و خواص آلو بخارا چیست برای یبوست در بارداری و دیابت

مضرات و خواص آلو بخارا چیست برای یبوست در بارداری و دیابت در سایت جسارت

آلو بخارا چیست ,طبع الو بخارا چیست,خواص الو بخارا چیست,فواید آلو بخارا چیست,آلو بخارا برای یبوست,آلو بخارا یبوست,آلو بخارا و یبوست,آلو بخارا برای دیابت,آلو بخارا و دیابت,آلو بخارا برای افراد دیابتی,الو بخارا دیابت,تاثیر آلو بخارا بر دیابت

مضرات و خواص آلو بخارا چیست برای یبوست در بارداری و دیابت

آلو بخارا چیست , طبع الو بخارا چیست , خواص الو بخارا چیست , فواید آلو بخارا چیست

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص آلو بخارا چیست برای یبوست در بارداری و دیابت می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

 آلو بخارا (گوجه برغانى) همان آلوى سیاه بزرگ است که طبیعت سرد و تر دارد. ملین، مسهل رقیق و مسکن حرارت گرم مزاج‌ها و صفراوى‌ها، رافع تشنگى و برنده تبهائى است که از حرارت عارض شده باشد. مصرف آن به هر صورت، چه به صورت تازه، خشک و ریختن آن در آش و غذا مفید برای بدن و نرم کننده شکم و رافع خارش تن گرم مزاج‌ها است.

آلو بخارا چیست

آلو بُخارا یکی از انواع خشکبار است. آلو بخارا از خشک کردن آلو یا گوجه سبز به دست می‌آید. برای تهیهٔ آن نخست آلو قطره‌طلا در آب کمی جوشانده می‌شود، سپس پس از خنک شدن پوست آن کنده شده و در آفتاب خشک می‌شود. این خشکبار از نظر پتاسیم غنی بوده و در نتیجه برای کسانی که فشار خون بالا دارند، بسیار مناسب است. به علاوه، در آلو بخارا مقدار زیادی نیاسین، ویتامین آ و ویتامین ب۶ وجود دارد. همچنین در آلو بخارا، یک ماده شیمیایی به نام هیدروکسی فنیلی ساتین hydroxphenylisatin وجود دارد که موجب تحریک عضلات نرم روده بزرگ و کارایی بیشتر آنها شده و در نتیجه، آلوی خشک شده به عنون یک عامل ملین و از بین برنده یبوست شناخته می‌شود. 

اگر نیم کیلو آلو بخارا را در دو لیتر آب بجوشانید تا پخته و نرم شود و صاف کنند و با قدرى شکر شیرین کرده، گرم یا سرد بخورند مسهل خوب و بى اذیتى براى گرم مزاج ها است همچنین مفید سینه، تا حدى که برای افرادی که سرفه می‌کنند و سینه درد دارند، مفید است بر خلاف سایر ترشی‌ها که مضر شش و سینه است.

طبع الو بخارا چیست

بررسی‌ها نشان می‌دهد ‌آلوبخارا که آلوی خشک شده محسوب می‌شود سرشار از آنتی‌اکسیدان است به طوری که محققان مقدار آن را با آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بلوبری برابر می‌دانند.  این ماده مغذی سرشار از فیبر و کربوهیدرات‌هایی موسوم به ‌سوربیتول‌ است که مانع ‌یبوست می‌شود.  الو بخارا که به نام های الو زرد –پردفوس –یرقون –اجاص –جاصا والو برقانی نیز معروف می باشد ،دارای طبع سرد وتر است . همچنین آلوبخارا سیستم اسکلتی بدن را سالم و قوی نگه می‌دارد. سلامت استخوان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و مراقبت از آنها مانع بروز پوکی استخوان، شکستگی‌ها و تحلیل عضلانی می‌شود.  پروتئین‌های گیاهی و غذاهای سرشار از کلسیم گزینه بسیار مناسبی برای حفظ سلامت استخوان‌ها محسوب می‌شود ولی در این میان، مصرف مواد معدنی مانند بور، منگنز، پتاسیم و آهن نیز حائز اهمیت است.

مضرات و خواص آلو بخارا چیست برای یبوست در بارداری و دیابت

آلو بخارا چیست , طبع الو بخارا چیست , خواص الو بخارا چیست , فواید آلو بخارا چیست

خوردن چند دانه آلو بخارا ملین طبع، معده و برای قى(استفراغ) و غثیان(حالت تهوع) که از گرمى باشد، مفید است. غرغره برگ پخته آن برای ورم لوزتین، گلو و آب ریزش بینى که از زکام و نزله باشد و برای تقویت ریشه و لثه دندان مفید است. آشامیدن آب جوشانده برگ آن تا سه استکان کشنده کرم معده و ضماد برگ او که پخته بکوبند و بر شکم ببندند، ریزاننده کرم‌هاى روده و امعا و مجرب است، خاصه گرم مزاج‌ها است.

خواص الو بخارا چیست

آلوبخارا حاوی تمام این مواد معدنی است و مقدار آن بیش از تمام میوه‌ها و سبزیجات مصرفی در طول روز است و حجم مواد معدنی استخوان‌ها را بالا می‌برد.  آلو بخارا به عنوان یک میوه خشک باعث غنی شدن ذخایر کلاژن بدن می‌شود که بدن را قوی و استخوان‌ها را نرم نگه می‌دارد. ویتامین C بالایی که در این ماده مغذی وجود دارد، به جذب بالای آهن از مواد غذایی کمک می‌کند. فیبرهای موجود در آلوبخارا کلسترول خون را پایین می‌آورد و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. در نقطه مقابل، مواد لبنی گرفته شده از شیر گاو قرار دارد که به دلیل رسوب کلسیم و ایجاد التهاب در مفاصل، استخوان‌ها را ضعیف می‌کند و احتمال بروز پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.همچنین فیبر بالای موجود در آلوبخارا برای کاهش وزن، منیزیم آن برای بهبود قند خون و پایین آوردن آن و نیز کاهش اشتها مؤثر است. علاوه بر این، کربوهیدرات‌های انرژی‌زا در این میوه خشک عملکرد را بهبود می‌بخشد و سلامت استخوان‌ها و قدرت بدنی را بالا می‌برد.

سردمزاج‌ها باید ضرر آن را با خوردن کندر به اندازه یک نخود رفع کنند. اگر آلو یافت نشد می‌توان تمرهندى و آلوهاى دیگر استفاده کرد. جوشاندن آلو در گلاب و خوردن آن بندآورنده شکم است. رب آلو سرد و تر بوده و مفید حال کسانی است که کبدهای گرمی دارند، رافع تشنگى و فرونشاننده تب‌هاى حار(داغ)، التهاب و سردرد است. باید دانست که انواع آلو و آلوچه خواصشان شبیه خاصیت آلو است که در فراهم نشدن آلو بخارا می توان از آنها استفاده کرد.

فواید آلو بخارا چیست

موارد استفاده :  الوبخارا دارای خاصیت صفرا بر –زیاد کننده ادرار –ضد بلغم –تب بر –دافع انگل و ضد استفراغ می باشد .همچنین از ان درمواردی مانند :گلو درد –اسکوربوت –کم خونی –تقویت کبد –سرفه –یبوست –مسمومیت –چسبندگی پلاکت های خون –تقویت لثه ها –احساس تشنگی –خارش پوستی –ورم لوزه –تقویت معده –خشکی معده –سو، هاضمه –ورم کلیهسنگ کلیه –ائره –ارتروز –تصلب شرایین –تقویت اعصاب –سردرد ونقرس استفاده به عمل می اورند.

مضرات و خواص آلو بخارا چیست برای یبوست در بارداری و دیابت

آلو بخارا چیست , طبع الو بخارا چیست , خواص الو بخارا چیست , فواید آلو بخارا چیست

برای درمان سردردهای گرم قبل از غذا آلوی تازه یا خشک میل شود. مالیدن آلوی خیس برفکهای دهان بچه را از بین می‌برد. آلو برطرف کننده تشنگی و حرارت دل است. کسانی که به خاطر غلبه صفرا آشفته حال هستند (پریشان) شب وقت خواب از آلوی خیس کرده استفاده کنند.

آلو بخارا برای یبوست

مضرات : زیاده روی و مصرف بی رویه الو بخارا موجب ناراحتی معد ه –نفغ –ایجاد اسید اوریک وناراحتی طحال می شود . اشخاص سرد مزاج باید در مصرف این میوه احتیاط نمایند .افراد مبتلا به قند خون نیز نباید درمصرف الو بخارا زیا ده روی کنند .افرادی که مبتلا به ناراحتی ها یی مانند :نقرس –اسید اوریک –رماتیسم –اترومی –تصلب شرایین – اسهال زخم معده واثنی عشر می باشند ،باید در مصرف میوه ی مزبور احتیاط نمایند .

آلو بخارا چیست