ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

بایگانی

مراقبت از زخم بستر

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷ ق.ظ

مراقبت از زخم بستر

اگر برای یک بیمار مراقب هستید، باید از زخم های بستر و عوارض مراقبت کنید. اگر در معرض ضایعات هستید، بلافاصله اولین گام را بگیرید و در صورت لزوم بیمار را به مرکز درمان انتقال دهید. از آنجا که درمان زخم در مراحل اولیه بسیار ساده تر از درمان آن در مراحل پیشرفته است. در اینجا برخی از مواردی که به زخم بستر کمک می کنند، کمک می کند: • تغییر وضعیت خواب بیمار: تغییر حالت خواب بیمار موجب کاهش فشار روی زخم می شود. بنابراین چگونه باید بیمار خواب را تغییر دهد. این اولین و مهمترین اقدام برای جلوگیری از زخم بستر است. • استفاده از بالش های هوا: با استفاده از بالش های هوا می تواند فشار بر زخم را کاهش دهد و جریان خون در سلول ها را افزایش دهد تا سرعت زخم بهبود یابد. • تغذیه: وضعیت تغذیه می تواند تأثیر قابل توجهی بر بهبود زخم داشته باشد. استفاده از پروتئین، سبزیجات و میوه های تازه (به ویژه میوه های حاوی ویتامین C) و روی در بهبود زخم نقش مهمی دارد. رژیم منظم نیز به بدن کمک می کند توانایی ایجاد سلول های جدید و بهبود سریع تر. • زخم حاصل باید تحت نظارت پزشک و با استفاده از راه حل ضد عفونی شود. • لایه مرده پوست (بافت زخم) تحت نظارت پزشک است. • بیمار باید از آنتی بیوتیک های مناسب برای جلوگیری از عفونت در زخم استفاده کند یا عفونت ناشی از زخم را بهبود بخشد. زخم ایجاد شده با گاز استریل شده را پوشش دهید تا زخم هیچ ارتباطی با بستر یا صندلی و غیره نداشته باشد. سعی کنید زخم را به هوا برسانید. استفاده از گازهای استریل و زیربنایی که می تواند به بهبودی یا جلوگیری از زخم بستر کمک کند. • اگر اسپاسم شکم دارید، می توانید زخم را با پماد ویژه بشویید. مراقب باشید که بهبود زخم بیش از حد موجب بهبود زخم زخم می شود، بنابراین از عود زخم بیش از حد اجتناب کنید. • بیمار نباید بر روی زخم خوابید. • در صورت امکان، بیمار نباید وزن خود را هنگام نشستن یا خوابیدن روی باسن ها از دست بدهد. • هنگامی که بیمار روی تخت خوابید، از یک بالش بین دو زانو استفاده کنید تا فشار روی پشت و پاها پایین بیاید.
درمان زخم تحتانی

حذف سلول های مرده و آسیب دیده از زخم بهترین گزینه برای درمان زخم است. بافت مرده مانع بهبودی زخم می شود، از بین رفتن آن از زخم روند بهبودی را تسریع می کند. این کار با استفاده از یک چاقوی جراحی کوچک انجام می شود. خلاء درمانی یا استفاده از فشار منفی در درمان زخم زخم یا سایر زخم ها بسیار موثر است. به این ترتیب یک لوله غیر هوازی به زخم متصل می شود، این محیط خلاء رطوبت زخم را جذب می کند، که در نهایت روند بهبود را تسریع می دهد و همچنین احتمال عفونت را کاهش می دهد. برای درمان زخم درمان ویژه ای لازم است. تغذیه مناسب، پیشگیری از عفونت، تحویل لگن مناسب و تغییر موقعیت موقعیت درازمدت بیمار، می تواند به درمان بیمار بسیار کمک کند. در بیماران مبتلا به استفراغ، از تشکهای سخت استفاده نکنید که تختخواب را تشدید می کند.
یک مراقبت مهم برای بیماران مبتلا به صدمات نخاعی

مراقبت های مهم برای بیماران مبتلا به نخاع استفاده از تشک در مرحله اول است، سپس ماساژ روزانه به طور منظم و همچنین به طور منظم بارگیری هر 2 ساعت، به خصوص در مناطق فشار، و در نهایت استفاده از پوشش پلاستیکی شفاف به عنوان یک پیشگیری اندازه گرفتن. این پانسمان ضد آب است و می تواند برای چندین روز در پوست سالم بیمار برای جلوگیری از آن ادامه یابد.
تشک مات

تشک های موم کاهش فشار و کمک به کاهش زخم های فشار. هنگامی که بیمار در رختخواب قرار دارد، بی حرکتی مانع گردش خون می شود. تماس دائمی بین بدن و تشک باعث می شود که مقادیر فشار برای خنک شدن عروق خونی، باعث تخلیه اکسیژن و انتقال مواد مغذی به پوست و بافت شود.
مراحل بهبود زخم

بسته به شدت علائم، زخم زیر جلدی می تواند در مراحل زیر طبقه بندی شود: مرحله 1: این مرحله خفیف ترین مرحله بستر زخم است. و معمولا در لایه بالای پوست رخ می دهد. و علائم درد، سوزش یا کبود شدن پوست است. مرحله دوم: این مرحله ممکن است کمی عمیق تر و سخت تر باشد. به عنوان بخش هایی از سطح پوست نابود می شوند، به نظر می مانند تلطیف. مرحله سوم: در این مرحله، تمام بافت های پوست تخریب می شوند و زخم باز است. مرحله چهارم: تمام بافت های پوستی و لایه های زیرین، حتی عضلات و استخوان ها، نابود می شوند.

  • محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی