ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

بایگانی

توضیح درد یک سر دیگر

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱ ق.ظ

توضیح درد یک سر دیگر

درد یک نشانه و یک هشدار است که فرد نشان می دهد اختلال در روند طبیعی بدن او است. سردرد، که امروز یکی از رایج ترین اختلالات امروز جامعه است، هیچ استثنائی نیست. سردرد مانند درد دیگری نشان دهنده مشکل در بدن است. افراد مبتلا به سردرد معمولا اختلال سردرد دارند و سرماخوردگی ساده برای تومورها و خونریزی مغزی می تواند موجب سردرد شود. برخی از سردرد ها بسیار شدید هستند که زندگی ما را مختل می کنند اما در عین حال آنها ایمن هستند و گاهی اوقات برخی سردرد ها ممکن است خیلی مزاحم نشوند اما فرد را تهدید می کند. - سردرد اولیه: شامل سردرد، میگرن و سردرد خوشه ای است. سردرد ثانویه زمانی رخ می دهد که چیزی بر ساختارهای تشریحی مغز و گردن تأثیر بگذارد. مانند تومور، خونریزی مغزی، مننژیت (التهاب مغز اطراف پرده) و آنسفالیت. سردرد ناشی از التهاب اعصاب سر و گردن به نام نورالژی است. سردرد تنش شایع ترین نوع سردرد اولیه است و در زنان بیشتر از مردان است. علت ناشناخته است و فکر می شود به علت انقباض عضلات اطراف جمجمه است. این نوع سردرد معمولا به دلیل استرس فیزیکی و احساسی رخ می دهد. معمولا بیماران آن را به عنوان یک سفتی با درد پشت سر و گردن توصیف می کنند. شدت سردرد معمولا خفیف و دو طرفه است و با حالت تهوع و آلرژی همراه نیست و معمولا عملکرد بیمار را مختل نمی کند. میگرن دومین علت سردرد است و این نوع سردرد در زنان بیشتر از مردان است. میگرن یک طرفه با تهوع و استفراغ و آلرژی به نور همراه است. سردرد خوشه ای نادر است و در مردان بیشتر از زنان است. تصور می شود که دارای وراثت ژنتیکی باشد. تغییر الگوی خواب و بعضی از داروها می تواند این نوع سردرد را ایجاد کند. علائم سردرد خوشه شامل درد یک طرفه در سر است که بسیار شدید است و مدت کوتاهی دارد. درد به شدت بر بیمار اثر می گذارد و ممکن است همراه با آبریزش بینی نیز باشد. سردردهای ثانویه پس از آسیب و آسیب گردن رخ می دهد و مشکلات ریه خون (مانند پارگی آنوریسم) یا مشکلات بینشی، داروها، عفونت ها یا اختلالات روانی.
علت درد سر است

سردرد میگرنی به غیر از سردرد شدید که امروزه نسبتا رایج است و اغلب در سردرگمی و پیشانی و در یک سمت سر وجود دارد مانند نور زیاد، خستگی، گرسنگی، قاعدگی و هر اختلالی که سیستم التهاب علل عصبی و سردرد را تشدید می کند
علت درد متفاوت است

تغذیه در انواع سردرد، به ویژه سردردهای میگرنی بسیار مهم و مهم است. میگرن باید با انواع ادویه جات، به ویژه ادویه جات ترشی جات، گوشت فرآوری شده و غذاهای سرخ شده، به حداقل برسد. تیرامین ماده ای است که در بعضی از مواد غذایی یافت می شود که باعث میگرن شدید می شود. به خصوص در پنیر های قدیمی و شکلات، بسیاری از آنها وجود دارد، و بیماران میگرنی باید از استفاده از این غذاها، به ویژه پنیر های سخت مانند پنیر، خودداری کنند.
چه چیزی باعث درد می شود؟

نوع دیگری از سردرد رایج و خطرناک سردرد تنش نامیده می شود و معمولا به دلیل انقباض عضلات زیر پوست سر، که ناشی از تنش های روزانه، اسپاسم و انقباضات عضلانی در کاسه است، معمولا به عنوان یک نوار در اطراف سر احساس می شود. توصیه می شود برای درمان افراد مبتلا به قرص های خانگی یا قرص و گرم کردن پیشانی با یک حوله یا ماساژ آرام با شامپو و وسوسه.

  • محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی