ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

بایگانی

نشستن نوزاد

نشستن نوزاد ,نشستن نوزاد از چند ماهگی,نشستن نوزاد چهار ماهه,نشستن نوزاد پسر,نشستن نوزاد نی نی سایت,نشستن نوزاد سه ماهه,نشستن نوزاد در روروک

نشستن نوزاد , نشستن نوزاد از چند ماهگی , نشستن نوزاد چهار ماهه , نشستن نوزاد پسر

توضیحاتی در مورد نشستن نوزاد

تماشای اینکه فرزندتان مستقل شود هیجان انگیز است. یک موفقیت بزرگی که والدین منتظر دیدنش هستند این است که چه زمانی فرزندشان میتواند خودش به تنهایی بنشیند. متخصص اطفال کورت هیرمان میگوید:” راه هایی وجود دارد که شما میتوانید به فرزندتان کمک کنید تا این مهارت های حرکتی بزرگ را بدست آورد و خودش به تنهایی بنشیند. این مراحل را دنبال کنید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد نشستن نوزاد صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

نشستن نوزاد در پنج تا شش ماهگی

۵ تا ۶ ماهگی: کوچولوی شما هم اکنون قدرت کافی را برای برای بلند کردن بدنش به طوری که بتواند خودش به تنهایی بنشیند، دارد. با این وجود، نشستن او کامل و بی عیب و نقص نیست به این دلیل که عضلاتش برای مدتی محدود توانایی نگه‌ داشتن او را در این موقعیت دارند. او ممکن است در زمان نشستن به سمت جلو خم شود و دست‌هایش را به عنوان تکیه ‌گاه روی زمین گذاشته و حالتی مانند سه پایه دوربین به خود بگیرد. این به نوزاد کمک می‌کند بتواند بدن خود را برای مدتی طولانی‌تر در این موقعیت نگه دارد بدون اینکه به سمت جلو تعادل خود را از دست داده و بیفتد.

نشستن نوزاد در چهار ماهگی

چه زمانی نوزادان میشنیند؟ نوزادان در سن چهار ماهگی می ‌توانند سر خود را بدون نیاز به کمک تکان دهند و همچنین بر روی شکم خود غلت بزنند. چنین قابلیتی، ضمینه را برای رشد و نمو کامل عضلات فراهم می‌ کند و به عضلات قدرت می‌دهند که بدن نوزاد رو بلند کنند و به این ترتیب،‌ نوزاد می‌ تواند بنشیند. زمانی که نوزاد به سن شش ماهگی می ‌رسد، او باید بتواند که بدن خود را در موقعیت نشسته نگه دارد. البته برخی نوزادن ممکن است این کار را در ماه‌ های بعدی انجام دهند، که این موضوعی به نسبت طبیعی است.دانستن اینکه به دنبال چه چیزی باشید و چطور به فرزندتان آموزش دهید که بنشیند بسیار مهم است. نوزاد شما ممکن است خیلی زود در سن ۴ ماهگی و یا خیلی دیر در سن ۹ ماهگی شروع به نشستن کند. خیلی عجله نکنید. بنا به گفته دکتر هیرمان، شما باید مطمئن شوید که فرزندتان مهارت های حرکتی اصلی را دارد، مثل اینکه او بتواند گردنش را بالا نگه دارد، تعادل خود را حفظ کند و عضلات تنه ای دارد.

نشستن نوزاد در سه تا چهار ماهگی

سه تا چهار ماهگی: عضلات نوزاد شما انعطاف پذیر بوده و در هر حال قوی شدن برای نگه داشتن گردن هستند. نوازد شما در این دوره،‌ وقتی که به روی شکم خوابیده است سر خود را بلند می‌ کند و با نیرو وارد کردن از طریق آرنج به زمین سعی می ‌کند بدن خود را از زمین بلند کند. این حرکات ساده، قدم‌های اولیه برای ساختن عضلاتی هستند که به اندازه‌ای قوی باشند که نوزاد بتواند بنشیند.

آمادگی برای نشستن نوزاد

از تولد، نوزاد شما «شکم بازی» خواهد داشت، زمانی که نوزاد بر روی شکم خود میخوابد و بازی میکند که اینکار به تقویت عضلات گردن، شکم و عضلات پشت او کمک میکند. در کل، عضلات نوزادان از سر تا انگشتان پا تقویت میشود، پس بعد از آنکه عضلا گردنش قوی شد، نوبت به عضلات پشتی بالا و پایین کمر میباشد. شما زمانی متوجه میشوید که این عضلات تقویت شده اند که نوزاد سرش را از زمین بلند میکند تا به اطراف به صورت افقی نگاه کند. برای کمک به نوزاد جهت دستیابی به این مهارت های حرکتی بزرگ، حالتش را مدام عوض کنید. به طور مثال، او را از پشت به روی شکم یا از روی گهواره به روی زمین برگردانید. دکتر هیرمان هشدار میدهد:”مطمئن شوید که زمانی که بیدار است و شما در اتاق مراقبش هستید میتواند «شکم بازی» داشته باشد.

نشستن نوزاد در هفت تا نه ماهگی

۷ تا ۹ ماهگی: زمانی که نوزاد شما ۷ ماهه است می تواند خودش به تنهایی صاف بشیند. ماهیچه ‌های گردن و پشت او قوی‌ تر شده‌اند. در این سن، هنگام غذا خوردن، شما می‌ توانید او در یک صندلی کودک بلند قرار دهید. رشد و نمو او همچنان ادامه داشته و زمانی که او به سن ۹ ماهگی می رسد می‌ تواند بدون نیاز به کمک، خود را از حالت خوابیده روی زمین، بلند کند و حالت نشسته به خود بگیرد. او در حالی که نشسته است، حالات بدنی مختلفی را برای رسیدن به یک شئ انتخاب کرده و با چرخیدن و برگشتن، خود را به شی مورد نظرش می‌رساند.

روی شکم بودن نوزاد

در وهله اول، ممکن است فرزند شما روی شکم بودن را دوست نداشته باشد، اما این بسیار مهم است که نوزاد این مرحله را داشته باشد. این راهی برای تقویت عضلاتی که برای نشستن و مراحل بزرگتر بعدی نیاز دارد میباشد. شما میتوانید با قرار دادن نوزاد روی سینه خود بر روی شکم و صورتش به سمت شما این کار را برایش آسان کنید. سپس شما میتوانید بالشی به شکل حرف C زیر بغل هایش قرار دهید که سینه اش را محافظت میکند و به او اجازه میدهد سرش اندکی از زمین فاصله داشته باشد.

نشستن نوزاد در یک سالگی

یک سالگی: نوزاد شما وقتی که یک سال اول زندگی خود را تمام می‌کند، می ‌تواند کاملا بنشیند. او وقتی که در حال تلاش برای نشستن است نیاز به کمک ندارد. در این سن، عضلات او برای راه رفتن هم به قدر کافی رشد و نمو کرده اند. به همین دلیل، بدون تقلا کودک شما می ‌تواند بنشیند.

  • محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی