مشکلات و عوارض نشستن به شکل w و قورباغه ای در کودک و کودکان چیست

مشکلات و عوارض نشستن به شکل w و قورباغه ای در کودک و کودکان چیست در سایت جسارت

نشستن به شکلw ,عوارض نشستن به شکلw,مشکلات نشستن در وضعیت w,درمان قورباغه ای نشستن کودکان,نشستن w,علت قورباغه ای نشستن کودکان,دبلیو نشستن کودک

نشستن به شکلw , عوارض نشستن به شکلw , مشکلات نشستن در وضعیت w , درمان قورباغه ای نشستن کودکان

توضیحاتی در مورد نشستن به شکل w

نشستن w شکل، یکی از حالتهای مرسوم نشستن در کودکان است. این نحوه نشستن توانایی کودکان برای کنترل تنه و چرخش بدن آنها را تقویت می­کند اما این نحوه نشستن برای همه کودکان توصیه نمی شود ، لذا والدین می بایست از این موضوع با خبر باشند که نشستن در این حالت برای مدت زیاد میتواند مشکلات ارتوپدی در فرزندانشان ایجاد کند. کودکانی که به این نحوه نشستن عادت دارند معمولا از این روش برای افزایش پایداری تنه و لگن برای بازی کردن و اعمال دیگر استفاده می­ کنند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض نشستن به شکل w و قورباغه ای در کودکان و بزرگسالان چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

نشستن به شکل w و دررفتگی استخوان لگن

W شکل نشستن می تواند موجب دررفتگی استخوان لگن نیز شود . همچنین این شکل نشستن می تواند در رفتگی استخوان لگن را دربرداشته و در بچه هایی که از پیش مشکلات استخوانی دارند، اگر گروه های عضلانی اصلی در وضعیت کوتاه شده قرار بگیرند، مشکلات استخوانی شان بدتر خواهد شد.

نشستن به شکل w در کودکان

پدر و مادرها معمولا به اشتباه فکر می کنند نشستن به شکل w برای انعطاف پذیری بدن بچه ها خوب است ولی حقیقت پیز دیگری است. در حقیقت این شکل نشستن به نظرشان ایرادی ندارد. اما کارشناسان توصیه می کنند این مدل نشستن می تواند منجر به مشکلات بسیار جدی در رشد کودکان شده و حتی به استخوان ها، مفاصل و عضلات آسیب برساند و موجب بیماری های استخوانی گردد. والدین نباید اجازه دهند کودکان در وضعیت W روی زمین بنشینند زیرا می تواند آثار منفی بر الگوهای رشد کودکان داشته باشد.بسیاری از کودکان تمایل دارند که در وضعیت W روی زمین بنشینند زیرا در این حالت احساس امنیت و پشتیبانی بیشتری دارند. متاسفانه بیشتر والدین از این حقیقت آگاه نیستند که نشستن در وضعیت W می تواند به عوارض بیشتری منجر شود. «هلثی لایف ویژن» نوشت:والدین نباید اجازه دهند کودکان در وضعیت W روی زمین بنشینند زیرا می تواند آثار منفی بر الگوهای رشد کودکان داشته باشد.

توصیه هایی درباره نشستن به شکل w

“هر وقت کودک شما به این شکل نشست، فورا به او توصیه کنید چهارزانو بنشیند، یا پاهایش را دراز کند و یا آنها را در یک طرف قرار دهد” عضلات شروع به سفت شدن کرده و باعث می شود عضلات همیشه در حال کوتاه شدن باشند، که می تواند هماهنگی، تعادل، وضعیت بدنی، توانایی راه رفتن و رشد مهارت های حرکتی را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین می تواند منجر به درد لگن و کمر شود، چون به ابداکتورهای لگن، زردپی های پشت زانو، چرخنده های داخلی و تاندون های پاشنه فشار وارد می شود. یکی از مهارت هایی که این بچه ها آن را از دست می دهند، توانایی بلند شدن بعد از افتادن است که نیاز به این دارد فرد بتواند بچرخد و وزنش را جابجا کند. این بچه ها همچنین ممکن است در رشد مهارت های دستی و تسلط در پریدن، پرتاب کردن و شوت زدن تاخیر داشته باشند.

آثار منفی نشستن به شکل w

آثار منفی نشستن در این وضعیت مشکلات ارتوپدی توسعه با تاخیر ثبات و کنترل وضع اندامی توسعه با تاخیر مهارت های حرکتی پالایش شده همه والدین بهترین ها را برای فرزندان خود می خواهند و قصد دارند فرزندشان از رشد مناسب و درست برخوردار باشد. برای دستیابی به این هدف، یکی از کارهایی که نباید اجازه دهید کودکان انجام دهند، نشستن در وضعیت W است زیرا فشار اضافی بر بدن وی وارد می شود.

الگوی نشستن کودکان

به نشستن فرزندتان دقت کنید. الگوی نشستن کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است. کودکانی که به نشستن به صورت دبلیو ( W انگلیسی) عادت دارند در معرض انواع انحرافات اندام تحتانی قرار دارند. طرز راه رفتن و شکل گیری لگن این کودکان در معرض خطر قرار خواهد گرفت. در ادامه به راهنمایی های کاردرمانگر معصومه مرجانی دقت کنید. یک کاردرمانگر هشدار داد: امروزه یکی از شایع‌ترین وضعیت‌های بد در نشستن کودکان، حالت نشستن قورباغه‌ای یا همان نشستن به شکل W انگلیسی است که خطرات زیادی را برای سلامت کودک به همراه دارد. معصومه مرجانی افزود: وضعیت چهارزانو نشستن به‌طور خاص در کودکان با قوام عضلانی ضعیف و آگاهی بدنی ضعیف، دشوار است. این کودکان در وضعیتی با خمیدگی یا کج شدن به عقب، خلفی لگن، روی زمین پهن می‌شوند و قوز می‌کنند. خردسالانی که قوام و قدرت عضلانی ضعیف در مفاصل اندام تحتانی دارند، زود یاد می‌گیرند که وضعیت W نشستن، سطح اتکای پایدارتری را به آن‌ها می‌دهد.

مشکلات نشستن به شکل w

نشستن در وضعیت W استرس غیر ضروری بر قسمت های زیر وارد می کند: تاندون های پاشنه ماهیچه های همسترینگ ماهیچه های گردنده داخلی عضله های دور کننده کفل شایع ترین مشکلی که می تواند به واسطه نشستن در وضعیت W شکل بگیرد، دررفتگی است. همچنین این وضعیت می تواند موجب کوتاه و سفت تر شدن عضلات شود که در نتیجه آن توسعه مهارت های حرکتی، تعادل و هماهنگی تحت تاثیر قرار می گیرند. نشستن در وضعیت W می تواند بر عضلات تنه تاثیرگذار باشد زیرا آنها تضعیف می شوند و توسعه نیافته باقی می مانند.

طرز نشستن به شکل w

نشستن در این وضعیت بدین‌صورت است که کودک روی زمین می‌نشیند، پاهای او به دو طرف باسن به عقب بازشده، زانوهایش خم‌شده و به سمت بیرون بدن می‌چرخد اگر بالای سر او بایستید و پایین را نگاه کنید، گویی پاهای او به شکل حرف W انگلیسی درآمده است. در این وضعیت ران به سمت داخل چرخیده، وزن روی زانوها و مچ پا می‌افتد و مقدار زیادی ورودی حس عمقی برای بدن فراهم می‌شود، بطوریکه کودک، وزن را نه‌تنها بر روی استخوان لگن بلکه روی کل اندام تحتانی تحمل می‌کند. همه کودکان پتانسیل برای عادت به نشستن به شکل W رادارند، چراکه در آن حالت دیگر نیازی ندارند که در حین تمرکز بر روی اسباب‌بازی‌هایشان، تلاشی برای حفظ تعادل نیز داشته باشند. این دانشجوی دکتری روان‌شناسی کودک یادآور شد: این شکل از نشستن فقط برای مدت‌زمان کوتاه ایرادی ندارد؛ اما عادت نشستن به شکل W، می‌تواند اثرات منفی روی سلامت کودک‌ داشته باشد. چراکه باعث فشار به مفاصل لگن و زانو شده، مانع چرخش تنه و عضلات مرکزی بدن شامل عضلات شکمی و کمری شده و با مهارت عبور اندام یک‌طرف بدن از خط وسط بدن به سمت دیگر بدن تداخل ایجاد می‌کند.

پیشگیری از نشستن به شکل w

ثبات عامل کلیدی برای پیشگیری از نشستن کودکان در این وضعیت محسوب می شود. به فرزند خود چگونگی درست نشستن را آموزش دهید و در صورت نیاز هر روز آن را تکرار کنید. به عنوان مثال می توانید یک میز کوچک به همراه یک صندلی برای فرزند خود خریداری کنید و طرح خود را با موفقیت به سرانجام برسانید. همه کودکانی که در وضعیت W می نشینند دچار مشکلات جدی و مختلف نمی شوند اما همچنان پیشگیری از نشستن در این حالت و آموزش شیوه درست نشستن آنها را از هر نوع خطری ایمن نگه می دارد.

تصحیح نشستن به شکل w

به‌طور ساده توصیه‌ی یک کاردرمانگر به شما این است که اگر کودک شما به شکل W می‌نشیند، می‌توانید در جهت کمک به او اقداماتی را در منزل انجام دهید. وی ادامه داد: اول و مهم‌تر از همه، باید این کودکان را تشویق به نشستن به شکل‌های دیگر روی زمین کنید. نشستن به طرفین، نشستن با پاهای دراز شده به سمت جلو که روش خوبی هم برای کشش عضلات همسترینگ و حفظ زانو در وضعیت مناسب است. به‌عنوان‌مثال می‌توان از تکلیف پوشیدن شلوار در وضعیت نشسته و به‌صورت بازی گونه کمک گرفت، چهارزانو نشستن، چهاردست‌وپا رفتن، قرار دادن هر دو پا زیر باسن و درنهایت، چمباتمه زدن یا نشستن روی یک صندلی کوتاه نیز کمک می‌کند. همچنین دادن سرنخ‌های کلامی مانند «پاهایت» ! ممکن است سودمند باشد. ضمن اینکه برنامه تقویت تنه نیز می‌تواند مفید باشد. کاردرمانگر پس از ارزیابی جامع علل زمینه‌ای، درمانش را در قالب بازی یا فعالیت هدفمند ارائه می‌دهد.

نشستن به شکل w و قورباغه ای

رعایت نکردن طرز صحیح نشستن در دوران کودکی عوارض جدی دارد.بدترین فرم نشستن کودکان شکل قورباغه ای یا همان به شکل w است که عضلات میان تنه را ضعیف می کند. نشستن قورباغه ای در کودکان نشستن قورباغه ای در کودکان یا “به شکل w نشستن” وضعیتی است که در میان بسیاری از کودکان شایع است. در این وضعیت نشستن، کودک روی باسن نشسته، زانوها را به عقب خم می کند، کف پاها برگردانده شده و پاها به طرفین باز می شوند و در کل پاها به شکل حرف انگلیسیw درمی آیند.

سنجش مهارت‌ های عملکردی کودک

سنجش مهارت‌های عملکردی کودک همواره مدنظر کاردرمانگران کودک بوده است. در این میان بررسی وضعیت نشستن و تسهیل الگوی صحیح نشستن به‌منظور پیشگیری و اصلاح پیامدهای نامطلوب ناشی از آن نیز یکی از حوزه‌های مهم علم کاردرمانی به‌حساب می‌آید. یک کاردرمانگر از طریق مشاهده و ارزیابی کارکردهای عصبی-حرکتی مانند وضعیت بدنی اولین قدم را در برنامه مداخله‌ی خود برمی‌دارد. وی تاکید کرد: به‌منظور داشتن یک وضعیت نشستن صحیح، کودک به‌پیش نیازهای مهمی ازجمله هماهنگی حسی-حرکتی، کنترل حرکتی، قدرت و قوام عضلات وضعیتی در ناحیه میانی بدن و تنه، تعادل مناسب و قدرت مفصلی مطلوب وابسته است.

ضعیف بودن باسن و نشستن به شکل w

“آنوی تریویدی” متخصص بیماری های استخوان در لندن می گوید:شکل نشستن w یکی از علل اصلی ضعیف بودن باسن است و کودکانی که عادت به این شکل نشستن دارند دچار دردهای طولانی می شوند ، دردهایی که در دراز مدت ادامه خواهد داشت. اگر متوجه نشستن فرزندتان در این وضعیت به خصوص هنگام تماشای تلویزیون که اصولا مدت زیادی است به سرعت او را مجبور کنید تا وضعیت نشستنش را تغییر دهد. به گفته ی متخصصان این سبک نشستن تاثیر منفی مستقیم روی رشد استخوان ها و مفاصل پا دیده می شود. خانم “انوی” در گفتگو با میرر گفت :این موضوع در حقیقت امروزه به عنوان یک “اپیدمی جدید بهداشتی” شناخته می شود و حساسیت مسئله ایجاب می کند که والدین مرتبا در این مورد دقت کنند. وی افزود :نشستن به مدت طولانی به خصوص در کودکان که در سن رشد هستند در قسمت گردن ، شانه ها و قسمت فوقانی پشت فشار نامناسبی ایجاد می کند.

همه چیز درباره نشستن به شکل w

نشستن w شکل یکی از حالتهای مرسوم نشستن در بچه هاست. این نحوه نشستن توانایی کودکان برای کنترل تنه و چرخش بدن آنها را تقویت می­کند اما این نحوه نشستن برای همه کودکان توصیه نمی شود ، لذا والدین می بایست از این موضوع با خبر باشند که نشستن در این حالت برای مدت زیاد میتواند مشکلات ارتوپدی در فرزندانشان ایجاد کند. کودکانی که به این نحوه نشستن عادت دارند معمولا از این روش برای افزایش پایداری تنه و لگن برای بازی کردن و اعمال دیگر استفاده می­ کنند. پدر و مادرها معمولا به اشتباه فکر می کنند نشستن به شکل w برای انعطاف پذیری بدن بچه ها خوب است. در حقیقت این شکل نشستن به نظرشان ایرادی ندارد. اما کارشناسان توصیه می کنند این مدل نشستن می تواند منجر به مشکلات بسیار جدی در رشد کودکان شده و حتی به استخوان ها، مفاصل و عضلات آسیب برساند و موجب بیماری های استخوانی گردد.نشستن در وضعیت W می تواند بر عضلات تنه تاثیرگذار باشد، زیرا آنها تضعیف می شوند و توسعه نیافته باقی می مانند. ثبات عامل کلیدی برای پیشگیری از نشستن کودکان در این وضعیت محسوب می شود آموزش صحیح نشستن به فرزند خود چگونگی درست نشستن را آموزش دهید و در صورت نیاز هر روز آن را تکرار کنید. به عنوان مثال، می توانید یک میز کوچک به همراه یک صندلی برای فرزند خود خریداری کنید و طرح خود را با موفقیت به سرانجام برسانید. همه کودکانی که در وضعیت W می نشینند دچار مشکلات جدی و مختلف نمی شوند، اما همچنان پیشگیری از نشستن در این حالت و آموزش شیوه درست نشستن آنها را از هر نوع خطری ایمن نگه می دارد.

نشستن به شکل w

مطالب مرتبط :

عوارض و فواید نشستن در بتادین بعد زایمان و دوران بارداری

عوارض و شکل نشستن چهار زانو یا دو زانو در بارداری

خواص و مضرات نشستن در آب نمک و سرکه در بارداری چیست

عوارض و مضرات نشستن طولانی در بارداری چیست

خواص و مدت زمان نشستن در سرکه سیب در دوران بارداری

فواید و عوارض و مدت زمان نشستن در سرکه برای دختر دار شدن