موارد استفاده و خواص کاکائو برای پوست و مو در طب سنتی

موارد استفاده و خواص کاکائو برای پوست و مو در طب سنتی در سایت جسارت

خواص کاکائو ,خواص کاکائو برای پوست,خواص کاکائو تلخ,خواص کاکائو در خواب,خواص کاکائوها برای کودکان,خواص کاکائو در لاغری,خواص کاکائو برای مو,خواص کاکائو در دوران بارداری,خواص کاکائو خالص,خواص کاکائو و قهوه,خواص کره کاکائو برای پوست,خواص پودر کاکائو برای پوست,خواص کاکائوهای تلخ برای لاغری,خاصیت کاکائو تلخ,خواص کاکائوی تلخ,خواص پودر کاکائو تلخ,خواص و مضرات کاکائو تلخ,خواص شکلات کاکائو تلخ,خواص شیر کاکائو برای کودکان,خواص پودر کاکائو برای مو,خواص شکلات در دوران بارداری,خواص شکلات تلخ در دوران بارداری,خواص ماسک قهوه و کاکائو

موارد استفاده و خواص کاکائو برای پوست و مو در طب سنتی

خواص کاکائو , خواص کاکائو برای پوست , خواص کاکائو تلخ , خواص کاکائو در خواب

در این مطلب از سایت جسارت با موارد استفاده و خواص کاکائو برای پوست و مو در طب سنتی بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

کاکائو را بیشتر مردم تحت عنوان شکلات کاکائویی می‌شناسند. کره کاکائو نیز در شیرینی‌پزی، پردازش توتون، صابون و فرآورده‌های آرایشی استفاده می‌شود و گران‌ترین چربی جهان است. کاکائو به عنوان دارویی انرژی‌بخش، شادی‌آفرین و تقویت‌کننده قلب شناخته می‌شود. در بعضی از مطالعات ثابت شده است کاکائو باعث کاهش فشار خون و تنظیم کلسترول بد در خون می‌شود.

خواص کاکائو

به دنبال مطالعاتی که بر روی تأثیر کاکائو در پیشگیری از حملات قلبی بررسی شد، محققین به این نتیجه رسیدند که خوردن کاکائو با کاهش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی مرتبط است. تمامی گیاهان، رنگدانه‌هایی دارند که می‌توانند از بروز بیماریها جلوگیری کنند. مثلاً ماده سولفورافان(Sulforophane) موجود در کلم براکلی، از وقوع سرطان پیشگیری می‌کند و همچنین ماده آلیکین(allicin) در سیر و رنگدانه کپسایسین(capsaicin)درانواع فلفل از حملات قلبی جلوگیری می‌کنند.گیاه کاکائو نیز، مانند سایرغذاهای گیاهی، املاح و مواد آنتی اکسیدان خاص خود را دارد که باعث کاهش ابتلاء به بیماریهایی مثل بیماری قلبی می‌شود. آنتی اکسیدان قوی موجود در دانه‌ی کاکائو، فلاوونوئید می‌باشد.

این گیاه به عنوان ضدعفونی‌کننده و انگل‌کش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از خواص دیگر کاکائو می‌توان به خاصیت ادرارآوری، قاعده‌آوری و سقط‌کنندگی آن اشاره کرد. در بعضی از نقاط دنیا از کاکائو برای درمان طاسی، سوختگی، سرفه، خشکی لب‌ها و چشم استفاده می‌کنند. کاکائو انرژی‌بخش بوده و باعث از بین رفتن بی‌حالی، سختی‌های زایمان ، حاملگی و روماتیسم می‌شود. محلی‌ها از کاکائو در درمان مارگزیدگی و جراحت‌ها نیز بهره می‌برند.

خواص کاکائو برای پوست

مواد آنتی اکسیدانی شامل ویتامینC، ویتامینE، بتاکاروتن و… هستند که می‌توانند مانع وقوع بیماری مثل سرطان وبیماریهای قلبی و عروقی شوند. یک تحقیق نشان داد که 2 ساعت بعد ازخوردن کاکائو سطح فلاوونوئیدهای خون افزایش می‌یابد. تحقیق دیگری بیان کرد که 6 ساعت بعد ازخوردن کاکائو، همان اثرات آسپرین در جلوگیری از لخته شدن خون درفرد به وجود می‌آید.(گاهی آسپرین در بیماریهای قلبی، برای جلوگیری از لخته شدن خون توسط پزشک تجویز می‌شود) هرگاه در بدن،LDL- کلسترول مضر (یکنوع چربی خون مضر) بهLDL اکسیده، تبدیل شود می‌تواند در سرخرگ ایجاد پلاکت وگرفتگی کند.

موارد استفاده و خواص کاکائو برای پوست و مو در طب سنتی

خواص کاکائو , خواص کاکائو برای پوست , خواص کاکائو تلخ , خواص کاکائو در خواب

به علت وجود تانن در پوسته و ریشه کاکائو، فعالیت ضدتوموری برای این گیاه نیز پیش‌بینی شده است. کاکائوی خالص و تصفیه نشده اثر آنتی‌اکسیدانی قوی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان دارد، اما طی فرآیند شکلات‌سازی، مقدار زیادی از مواد آنتی‌اکسیدانی کاکائو از بین می‌رود. بنابراین می‌توان گفت شکلات تهیه شده از کاکائو به دلیل انجام فرآیند در کارخانه خواص مفید دانه کاکائوی خالص را ندارد.

خواص کاکائو تلخ

این مطالعات نشان داد که فلاوونوئید موجود در دانه‌ی کاکائو، از تبدیلLDL کلسترول مضر بهLDL اکسیده ممانعت و در نتیجه مانع گرفتگی رگ‌ها می‌شود. همچنین یک سوم چربی کاکائو را، اسید چرب اولئیک تشکیل می‌دهد که یک اسید چرب غیر اشباع است و در روغن زیتون نیز وجود دارد و برای بیماری قلبی- عروقی مفید می‌باشد. فلاوونوئیدها غیر از کاکائو، در انواع توت، انواع فلفل، هویج، گوجه فرنگی و بسیاری از مواد غذایی دیگر یافت می‌شوند.

مصرف ناصحیح کاکائو باعث عوارض کبدی و قلبی می‌شود. کسانی که طبع گرمی دارند، باید از خوردن بیش از حد کاکائو و محصولات آن خودداری کنند. برای افراد دچار بیماری قند نیز خوردن کاکائو ممنوع است.

خواص کاکائو در خواب

کاکائوی خالص و تصفیه نشده، تلخ مزه است که تولید کنندگان برای تهیه شکلات کاکائویی و بهتر شدن طعم تلخ کاکائو، مقدار زیادی شکر و روغن به آن اضافه می‌کنند در نتیجه با خوردن شکلات کاکائویی مقدار زیادی انرژی اضافی دریافت می‌کنید که برای بدن نیاز نیست و ممکن است شما را برای ابتلاء به بیماریهای قلبی مستعد کند. همچنین شکر و روغن خواص آنتی اکسیدانی کاکائوی خالص را از بین می‌برد. بنابراین می‌توان گفت شکلات تهیه شده از کاکائو به دلیل انجام عمل فرآیند در کارخانه، خواص مفید دانه کاکائوی خالص را ندارد ولی کاکائوی خالص و تصفیه نشده اثر آنتی اکسیدانی قوی در پیشگیری از بیماریهای قلبی دارد.

خواص کاکائو