کاشت گل نرگس

بهترین زمان و روش برای کاشت گل نرگس در گلدان و باغچه در سایت جسارت

کاشت گل نرگس,کاشت گل نرگس در باغچه,کاشت گل نرگس شیرازی,زمان کاشت گل نرگس در باغچه,پرورش گل نرگس شیرازی,زمان کاشت گل نرگس شیرازی,پرورش گل نرگس در خانه,پرورش گل نرگس در منزل,پرورش گل نرگس شیراز,پرورش گل نرگس در شیراز,کاشت گل نرگس در گلدان,پرورش گل نرگس در گلدان,پرورش گل نرگس در مازندران,پرورش گل نرگس در آپارتمان,پرورش گل نرگس در گلخانه,پرورش گل نرگس سفید,پرورش گل نرگس هلندی

کاشت گل نرگس , کاشت گل نرگس در باغچه , کاشت گل نرگس شیرازی , کاشت گل نرگس به صورت دیم

در این مطلب از سایت جسارت به بهترین زمان و روش برای کاشت گل نرگس در گلدان و باغچه می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

گیاه نرگس نسبتا به سرما مقاوم بوده و از حساسیت کمتری نسبت به یخبندان برخوردار است، به طوریکه برای به گل نشستن پیازهای نرگس حتما لازم است پیازها یک دوره سرما ببینند، با این وجود بعد از به گل نشستن نیاز به دمای بالاتر دارند. نیازهای اکولوژیکی نگهداری و کاشت نرگس به شرح زیر میباشد:

کاشت گل نرگس

برای کاشت گل نرگس در گلدان یا باغچه لازم است، مراحل زیر را انجام دهید: پیازها را بعد از خریداری تا زمان کاشت در یخچال نگهداری کنید. قبل از شروع به کاشت بهتر است پیازها را دو ساعت در آب ولرم قرار دهید . هنگام کاشت پیاز نرگس در گلدان لازم است از گلدانهای متوسط تا بزرگ استفاده کنید تا شرایط برای رشد فراهم باشد.

خاک مناسب کشت نرگس، خاک با بافت متوسط و نسبتا سبک، لومی و غنی از مواد آلی است.

کاشت گلهای نرگس در باغچه

همچنین به دلیل مواد سمی مترشحه از گل نرگس قرار دادن سایر گیاهان با نرگس در یک گلدان توصیه نمیشود. گلدان را تا نیمه از خاک پر کنید طوری که دوسوم پیاز زیر خاک قرار بگیرد. خاک را دور پیازها محکم کنید. آبیاری را انجام دهید به طوریکه خاک گلدان کاملا خیس شود.

کاشت گل نرگس , کاشت گل نرگس در باغچه , کاشت گل نرگس شیرازی , کاشت گل نرگس به صورت دیم

گیاه نرگس برای کاشت نیاز به آب فروان دارد و در موقع کاشت گل نرگس لازم است خاک حتما مرطوب باشد. لازم به ذکر است برای گل به گل رفتن گیاه نرگس، لازم است پیازها علاوه بر یک دوره سرما، یک دوره خشکی هم طی کنند، در غیر این صورت گیاه دارای برگهای فروان شده ولی به گل نمی نشیند.

کاشت گلهای نرگس شیرازی

در باغچه نیز آبیاری تا جایی انجام دهید که خاک اطراف گیاه کاملا مرطوب گردد. گلدان را در مکان گرم و در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. در طول دو تا سه هفته آینده، پیاز شروع به رشد می‌کند.

در صورتیکه کاشت نرگس را در گلدان انجام داده اید، استفاده از کودهای آلی مانند ورمی کمپوست مفید میباشد. در باغچه نیز کودهای حیوانی مناسب خواهد بود.

کاشت و برداشت گل نرگس به صورت دیم

نکته مهم: تا زمانی که ساقه‌ها از خاک سر نزده‌اند دیگر به گل آب ندهید. پس از شروع رشد ساقه باید تا حدی به آن آب دهید که گلدان هرگز کاملا خشک نماند. دادن کود در این مدت به رشد سریهتر و بهتر گیاه کمک میکند. ساقه های بلند شده را با کمک قیم مستقیم نگه دارید. بعد از به گل رفتن گیاه نرگس، آن را در آفتاب مستقیم دور کرده، روزانه مقدار کمی آبیاری انجام دهید.

کاشت گل نرگس