ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

ساعت مچی

بایگانی

گزنه برای مو

چهارشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۸ ق.ظ

گزنه برای مو

همچنین می‌توانید خودتان دست به کار شوید و یک لوسیون تقویت کننده‌ی ضدریزش مو تهیه کنید. برای این کار به اندازه‌ی سه مشت برگ تازه‌ی گزنه را با ۲۰۰ میلی لیتر آب آنقدر بجوشانید تا حجم مایع نصف شود. سپس محلول را صاف و آن را دور از نور خورشید نگهداری کنید.

هر روز صبح چند قطره از این محلول را به پوست سرتان بزنید و کمی‌ماساژ دهید. این گیاه می‌تواند نقش موثری در کنترل سبوم ترشح شده داشته باشد و برای همین هم در ترکیبات بیشتر شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده می‌شود.

** اگر موهای چربی دارید دو قاشق غذا خوری برگ گزنه را با ۲۰۰ میلی لیتر آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه دم بدهید. وقتی دم کرده آماده شد چند قاشق غذاخوری خاک رس سبز به آن اضافه کنید تا به صورت یک خمیر غلیظ در بیاید.

زمانی که می‌خواهید حمام کنید این خمیر را به پوست سر و ساقه‌ی موها بزنید و سپس به آرامی‌ماساژ دهید. بگذارید خمیر به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی سرتان بماند و سپس با دقت موها را شستشو دهید. این شامپو به مدت یک هفته و داخل ظرف در بسته قابل نگهداری و استفاده است.


خواص داروئی گیاه گزنه برای کنترل ریزش و همچنین رویش مو

۱) گزنه مو را تقویت کرده و از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند ، حتی در بعضی از موارد موی سر دوباره می‌روید . برای استفاده از این خاصیت ۶ گرم سر شاخه‌ها و برگها و ریشه گزنه را به تنهایی و یا با ۳۰ گرم چای کوهی در یک لیتر آبجوش ریخته و آنقدر بجوشانید تا حجم مایع به نصف برسد . شبها مقدری از این مایع را به سر بمالید و صبح بشوئید .

۲) برای براق شدن و جلا دادن به موها بعد از شستشوی سر موها را با چای گزنه ماساژ دهید . بدین منظور یک قاشق چایخوری برگ گزنه خشک را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید بماند . ماساژ دادن با این چای ، شوره سر را برطرف می‌کند.

روغن زیتون : به نظر من روغن زیتون تنها روغنی است که در این لیست نیاز به تعریف ندارد اما اشاره ای کوتاه به آن نیز خواهیم داشت، روغن زیتون مادر روغن‌های مفید برای پوست و مو است. این روغن می‌تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می‌تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک ‌کند.

روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می‌برد و به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی‌اند. ناگفته نماند که آنتی‌اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می‌کند.

بکر بودن روغن زیتون را در نظر داشته باشید ، وقتی می‌خواهید روغن زیتون بخرید،اگر قصد دارید نوع با کیفیت آن را تهیه کنید،اولین روغنی که در اثر فشار از زیتون خارج می‌شود،مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین آن است.

این روغن بدون حرارت دادن یا اضافه کردن ماده شیمیایی تهیه شده و دارای طعم و مزه قوی است.رنگ آن هم همان‌طور که گفته شد سبز یا زرد تیره است.روغن زیتون‌هایی که رنگ‌ روشن‌تر دارند،روغن‌هایی با کیفیت پایین‌تر هستند که تصفیه شده و دارای کیفیت روغن زیتون اولیه یا بکر نیستند.

روغن هسته انگور : روغن هسته انگور چنان که از نامش بر می‌آید از روغنی‌است که از هسته انگور به دست می‌آید. این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا ۹۰ درصد می‌رسد.

خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین E و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین C است .روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق‌العاده موثر برای فعال‌سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می‌توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن مار : مار موجودی است عجیب که از دیر باز مورد توجه تمام علوم مختلف به ویژه طب سنتی بوده و در برخی اقوام و ملل مختلف مورد پرستش قرار گرفته است.

مار همان اندازه که خطرناک و کشنده است به همان اندازه نیز شفابخش است و از سم ،‌گوشت و روغن آن استفاده‌های فراوانی می‌شود که به عنوان مثال : از سم مار برای ساخت داروهایی برای درمان برخی مشکلات قلبی و عروقی و بعضی گرفتگی‌های عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد که خاصیت رقیق کننده در خون را داراست.

مار در تمام دنیا یافت میشود اما خطرناک بودن ان بستگی به محیط آن دارد مثلا سمی‌ترین مارهای ایران در مناطق کویری است و بین قوی بودن سم مار و گرم و خشک بودن محیط رابطه مستقیم دارد .یعنی هر چه گرم تر باشد سم ان مار قوی تر است.روغن مار یکی از گرانقیمت ترین روغن‌های جهان است.

که از نظر خاصیت اگر اصل و خالص باشد و اگر از مار تهیه شده باشد دارای تاثیر و قدرت شفابخشی بسیار زیاد است ولی متاشفانه ۹۰ درصد روغن مارهای بازار تقلبی است و روش مخصوصی برای گرفتن

روغن اصل وجود دارد که مرغوبترین روغن را از برخی مارها که جثه ای بزرگ دارند و در زیر پوست و انتهای دم آنها مقداری روغن وجود دارد که پس از کشتن و و جدا کردن پوست حیوان با حرارت غیر مستقیم روغن را از گوشت و پوست استخراج می‌کنند تهیه می‌شود اگر موهاو یا ابروی شما دچار ریزش شده و یا به مرور زمان کم پشت شده

و قصد دارید موهای ابروی خود را پرپشت و تقویت نمائید ، یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از روغن مار و یا به صورت ترکیب به همراه روغن‌های رزماری و مورد است که موجب تقویت موها و ابروی شما و پرپشت شدن آنها خواهد شد.

نکته‌ها

اگر دچار ریزش مو هستید و موهای بسیار چربی دارید که گاهی دلیل این مشکل همان چربی بیش از حد موهاست که توصیه می‌شود که از روشهای دیگری به جز استفاده از روغن در صدد درمان ریزش و تقویت موی خود باشید و پس از آن طی مدت درمان مجاز به استفاده از روغن جهت تقویت و پرپشت شدن مو خواهید بود.

  • محسن موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی